Dollars- euro- colones-córdobas - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu Dollars- euro- colones-córdobas - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu

Dollars- euro- colones-córdobas

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

14 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

Hey,

Gisteren had ik niet veel tijd, we hadden met de groep afgesproken om te gaan eten. Maar vandaag is er we tijd genoeg.

We zijn gisteren in een gezellig restaurantje gaan eten, maar niets typisch hier. Dat vind je hier precies niet. Bonen en rijst á volonté, maar enkel bij je ontbijt en daar zit nu net het probleem: Dit is geen ontbijt!
k Heb gisteren een lekkere thaise schotel gegeten :-)

Vandaag hebben we een boottocht gedaan. Onder een stralende hemel zijn we vertrokken. t Was zeker 35 graden, een licht briesje bracht ons verkoeling.
We zijn gaan varen op het meer van Granada. Daar liggen verschillende eilandjes met apen, schildpadden, bijkbaar haaien (niet gezien)en super veel vogels in alle geuren en kleuren.
Bij onze terugkeer begon het natuurlijk te regen, maar we zaten droog. En om eerlijk te zijn het begint te wennen.
Na een 10 minuten was het alweer gedaan en waren we ook net aan de oever.
Daarna zijn we de stad ingetrokken. De stad is super mooi en gezellig. Een kruising tussen Havanna en Trinidad (Cuba). Veel gekleurde huizen, kerkjes, paarden en koetsen, en enkele gezellige pleintjes.
Na de middag was het relaxingtime. Een beetje aan en in het zwembad gelegen.En nu op de computer.
Morgen gaan we naar een Vulkaan, k ben eens benieuwd. Hopelijk zien jullie mij nog terug, want als er geen spanjaard in de buurt is beland ik in de vulkaan. Ja je hoort het k ben niet echt populair :-)
Mopie

Nog even over de munten, als je niet kan tellen heb je een probleem.
Je hebt de Colones= munt van Costa Rica.
500 colones is 1 dollar.
1 dollar is 0,8 euro.

Op deze moment hebben we Córdoba= de munt van Nicaragua:
20 córdobas is 1 dollar.
1 dollar is 0,8 euro.
Maar omdat we hier niet lang zijn betalen we met dollars en krijgen córdoba terug.
Ja, je hoort het wat een mens lijden kan :-)

Zo dit was het weer voor deze keer.

tot????

Groetjes Tine

• 15 Juli 2010 - 04:12

Moeke:

omdat ik met uw auto ga werken (rugpijn) heb ik 's morgens tijd om de mail al eens te checken. We hebben ook ons verlof vastgelegd naar Rhodos. Dat is wel wat anders he!! Ik print alle verslagjes af voor meme, dus die volgt je ook met spanning.

• 15 Juli 2010 - 05:03

Kristof:

Hey Tine,

Opgepast he, met die vulkanen... Aswolken etc, waardoor er niet kan gevlogen worden ;-)... Nee serieus, echt plezant om zo de "live" verslagjes van je reis te lezen en hier & daar een fotoke te zien! Seems like lots of fun over there!

Zoals Ellen gisteren al schreef, wij vertrekken overmorgen naar Kroatië. Zal ook deugd doen... Eens iedereen terug is, ijsje bij François? ;-)

Ik zou zeggen, amuseer je daar maar dubbel & dik... Geniet ervan!

Tot binnenkort!
    Grtz,
    Kristof

• 15 Juli 2010 - 06:57

Annemie:

Hey Tine,
    Zo'n toffe reis zeg, met veeel afwisselende activiteiten. Jammer dat ons kleuters jou zo niet zien slingeren van boom naar boom... wat anders, dan aan de touwen in de turnzaal hé. Wat de vulkaan betreft... je kan misschien een stukje lava meebrengen voor de schrijfdans.
    Hier is het minder spannend hoor, wat denk je? Beetje grote schoonmaak en gelukkig eens naar Zaventem en een paar uitstapjes met vriendinnen.Grtj

• 15 Juli 2010 - 11:38

Katrien:

Hey,

Dan toch maar niet gezwommen tussen de haaien?
    @ Aldegonde: Wanneer ga je? Misschien kom je onze Jelle dan wel tegen...

Groetjes

• 15 Juli 2010 - 13:18

Bea:

We volgen je verslagen. Das leuk. ik probeer wat nieuws vanuit Temse te geven.Hans heeft gisteren (woensdag) samen met Wannes en Yannick opgetreden in 't JOC. We zijn gaan luisteren.Samen met ons korfbalmaten. Er was veel volk.We hebben ons geamuseerd. Zijn natuurlijk blijven plakken. Niet erg, maak ik er vandaag een luilekkerdag van.Gisteren heeft het hier ook serieus geregend en gewaaid. Temse is er goed vanaf gekomen.Morgen of overmorgen ben ik er weer met meer...nieuws.