De grensovergang - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu De grensovergang - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu

De grensovergang

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

18 Juli 2010 | Costa Rica, Fortuna

Hey Iedereen,

Ja, t is even geleden, maar we zaten in de jungel. Er was echt niets zelfs geen warm water. Allez ja, overal was warm water, behalve in onze kamer.

Maar soit, we hebben weer wat meegemaakt.
Ik had het vorige keer al even over de grensovergang, wel....

Costa Rica - Nicaragua
We rijden met de bus wel 100 camionnen voorbij. Ja dat mag daar, spookrijden. Aan de grens aangekomen moeten we (zonder bagage( in een lange rij gaan staan. Iedereen met paspoort en een blaadje met gegevens klaar. Wachttijd- ongeveer 1uur.
Daarna mogen we eindelijk een soort grens over. Het niemandsland eigenlijk. Alle paspoorten worden opgehaald door onze gids. Die gaat daarmee naar een loketje om een stempel en een controle. Wachttijd- 3uur.
Als dat allemaal klaar is mogen we eindelijk terug op de bus en rijden we door. Maar een km of 2 verder is er weer controle- gelukkig niets aan de hand.

Nicaragua - Costa Rica
Eerst worden alle paspoorten opgehaald door onze gids om te laten afstempelen. Wij dachte wachttijd- 3 uur, maar neen super vlot wachttijd- 30 minuten. Iedereen tervreden.
Dus wij terug naar niemandsland, aanschuiven in de rij- wachtijd 1,5 uur. Iedereen blij, we mogen terug op de bus, maar dan....
Slecht nieuws, we moeten allemaal onze valiezen laten nakijken. Dus uitladen geblazen. Wachttijd- 1uur.
Gelukkig verliep het nakijken zeer vlot. op en dicht dat was het, zenuwachtig voor niets.

Daarna ging onze busrit verder richting een klein plaatsje midden in het oerwoud- Ricon de la viera of zoiets.
Een zeer leuke plaats, maar duur. Een glaasje wijn 7 dollar, een hoofdgerecht 15 dollar,...
Ze zetten ons hier af waar we bijstaan. Maar ja, t is vakantie zeker.
Gisteren hebben we een wandeling gemaakt. Tussen de buien door. Gelukkig liepen we in het bos en beschermden de bladeren ons een beetje. t Was een leuke wandeling, maar buiten apen en enkele vogels hebben we niet veel gezien.

Vandaag hebben we een ganse dag in de bus gezeten. We zitten nu in een gezellig dorpje La Fortuna.
Er zijn enkele naar de Hot springs, 25 dollar. Vind ik veel geld, maar als het de moeite is, ga ik misschien morgen nog.
Morgen gaan we met enkele fietsen. De activiteiten van morgen vallen wat tegen en zijn we duur. Dus plan b we huren een fiets en gaan zelf op pad. k Ben een benieuwd of we nog terug geraken.

Zo ik ga nog even zwemmen en dan gaan we eten. En misschien al de regen weg trekt kunnen we nog naar een actieve vulkaan. Ik laat me verrassen.

Groetjes Tine

• 19 Juli 2010 - 05:03

Robby:

Hey,

Het was idd. weer effe geleden. Deze reis trekt dan wel een beetje op die van Cuba, zeker als het over de bus gaat hé!
    Er zijn zo te zien ook wel wat plaatskes bij die wa tegenvallen ook, maar als de rest dan de moeite is dan valt da nog mee awa!Wij zijn hier van't weekend naar Antwerpen, de Stenen muurfeesten met Jo Vally geweest. Gisteren zijn we 50km gaan fietsen,ik voel het aan mijn poep, :-)en naar Shrek 3D gaan zien maar die viel wa tegen. Zo,nu weet je ook een beetje waar wij ons hier mee bezig houden tijdens dat jij weg bent hé. Allez tot de volgende keer volgende keer dan, met een reisverslagje waarin je wat meer dingen gedaan hebt die je de moeite vind hé!

Groetjes,

Robby XXX

• 19 Juli 2010 - 13:10

Moeke:

we zijn weeral blij om iets van je te horen. Ik ben juist terug van 't blauwhof en dan doet de rust eens goed. gisteren met jane en rudy bbq gedaan. We hebben heel lekkere vis gegeten en vis moet zwemmen he...Jayson kon het niet laten om af en toe wat prullen in het zwembad te gooien: handdoek,pet, koekjes, hemdje.Uw autoke doet goed dienst want fietsen lukt nog niet goed met mijn pijnlijk bekken. Nog een dikke kus en doei....

• 19 Juli 2010 - 13:59

Bea:

Hier was het rustig. Gisteren (zondag) met meme iets gaan eten in de Hoeve in Buitenland. 't Was lekker en gezellig. Vandaag en morgen wat strijken, klein beetje kuisen en valiezen pakken. Ze komen ons woensdagmorgen halen om 5 uur. Dan gaan we den échte toerist uithangen in Istanbul. 't zal dus efkes duren voor je van ons iets hoort. Amuseer je nog en tot...