Een dag van zweten en afzien - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu Een dag van zweten en afzien - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

19 Juli 2010 | Costa Rica, Fortuna

Hey,

k Ben een beetje uitgeteld vandaag, maar t was echt tof.
De groep was vandaag in 3 gesplitst.
Er zijn enkele mensen naar Cano negro geweest, dieren gaan kijken. Het was de moeite naar t schijnt.
Enkelingen zijn gisteren goed doorgezakt in de lava lounge en deden het vandaag iets minder, dachten ze. Ze zijn gaan fietsen naar de watervallen en nu naar de hot springs.
En wij zijn met 4 meiden op pad getrokken voor een echte fietstocht in de bergen, naar de vulkaan en de watervallen.
Vol goede moed zijn we vertrokken om 9 uur. Met een lunchpakket, want je weet niet wat je tegenkomt. om 9u15 eerste stop, 9u30 2de stop, 9u45 3 de stop en bijna 1 opgever, maar we hebben haar er door gehaald. 10u nog een stop in een resort nog maar zelden gezien, mooi zwembad, verkoelend drankje,...
Ja, het was een beproeving.
Daarna zijn we terug gekeerd. Met een beetje zoeken en nog meer afzien hebben we dan toch de watervallen gevonden.
We zagen een bordje 2 km, iedereen blij want das nie ver meer. Jaja, fout gedacht. Het ging stijl omhoog. onderweg zagen we fietsen langs de kant liggen. Dat was een prima idee, fiets we en te voet verder.

Al de afzien was de moeite.
We hebben daar gepiknickt en daarna zijn we het water ingesprongen. KOUD, KOUD, man man man....
Maar wel verfrissend.
Terug aangekomen bij het hotel zijn we nog eens gaan zwemmen, want we waren weer bezweet.

Nu is het afwachten, gisteren was er te veel mist en konden we de actieve vulkaan niet meer zien. Dus traks poging 2, k ben eens benieuwd. Want het begint te overtrekken.
Spannend....

Morgen vertrekken we naar Quepos dominical. k Weet nog niet wat we daar gaan zien en doen, maar dat zal onze gids ons zeker in geuren en kleuren vertellen.

Zo, tijd voor een after sun moment.

Groetjes Tine

• 20 Juli 2010 - 02:33

Robby:

Hey,af en toe nekeer goe afzien kan gene kwaad jong. Ik kan mij goe voorstellen dat da echt wel deugt moet gedaan hebben om aan de watervallen te gaan zwemmen na zo'n inspanning! Ik begin hier vandaag te werken om 5u weeral voor de hitte, gisteren zijn we vroeger gestopt omdat het weeral nie te doen was. Allez, ik zal blij zijn dat ge terug thuis zijt want ik mis u zene!
    Amuseer u nog en de groetjes daar hé! XXX

• 20 Juli 2010 - 16:02

Bea:

Onze laatste avond op Belgische bodem (voor ocharme 5 dagen)Ik kijk er wel naar uit. 4 meiden hebben 'ronde van Frankrijk' allé Costa Rica, gespeeld. Plezant, maar ge wordt er wel niet voor betaald om zo af te zien. Mij krijgen ze zo zot niet,hoor.Vulkanen...daar kennen we alles van. Als ge ze moet zien, zie je ze niet (Etna in Sicilië) en als ge ze kunt missen, zorgen ze voor extra vakantie (Cyprus). Ik hoop dat jullie hem toch goed te zien krijgen want dat zal zeker de moeite zijn. Groetjes van ons allemaal.

• 20 Juli 2010 - 17:50

Moeke:

ja vulkanen..
    Als je er dan toch geraakt kan je het er niet uithouden van de hitte en de stank.(Kos)
    Seffens nog eens met de fiets naar de Walburg en om een ijsje.Gelukkig staat er op mijne fiets een moteurke.