Terugblikken - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu Terugblikken - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu

Terugblikken

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

19 Februari 2016 | Spanje, Málaga

Hey,

Ik ben alweer een weekje aan het werk en wou toch nog even terugblikken op de voorbije vakantie.

Donderdag ben ik met het busje van Malaga naar Alicante gereden, 450km verder. s Morgens om 10.00 vertrekken en s avonds om 17.00 aangekomen.
t Was een lange rit, maar wel nog een comfortabele.

In Alicante aangekomen moest ik nog op zoek naar mijn hostel. Alles lag wel vast, dus gelukkig dacht ik.
Maar niets was minder waar. Uiteindelijk aangekomen, maar mijn kamer was niet meer vrij. Een foutje zeiden ze. Maar ze hadden wel een alternatief, een vierpersoonskamer. Daar zei ik dus geen nee tegen.
t Was dat of buiten slapen.

Alicante is een leuk stadje, met enkele leuke wandelpromenades, het Castillo de Santa Barbara, veel kerkjes, binnenpleintje en ne playa.

Dus Tine op pad naar het Castillo, met veel drinken en koekjes. Want als je dat van ver ziet dan denk je toch wel even dat dit voor gevorderde is.
De eerste ingang die ik vond was die van de lift. Ik beken, k heb even getwijfeld, maar k ben dan toch verder gegaan.
In mijn beste Spaans de weg gevraagd en gevonden. En toen stond ik in 1 keer boven. k Was wel een beetje teleurgesteld. Waar was die klim?
Schoon kasteeltje, echt de moeite waard. En het uitzicht, SUPER!!!
k Ben langs een andere weg naar beneden gegaan. En daar was de klim...;-) Toch de juiste weg naar oven gevonden.

Voor de rest heb ik geapertieft, gestrand, gegeten, gewandeld, GENOTEN!!

Nu de conclusie van de reis:
- Ik ga nog alleen op reis, maar niet langer dan een week.
- Iets meer plannen is leuker, dan weet je beter wat te doen.
- Een verrassingsreis is leuk, maar slecht voor het hart.
- Hostels zijn heel leuk, maar zatte Engels mannen zijn heel wat minder.
- Malaga is een toppertje, Alicante ook, maar toch iets minder.
- Tapas zijn een heel goede uitvinding ;-)

Allee tot de volgende reis.
Groetjes Tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 05 Aug. 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 126620

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 24 Juli 2016

Kirgizië

08 Februari 2016 - 14 Februari 2016

srprs.me

02 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Sri Lanka

01 Juli 2014 - 15 Juli 2014

Montenegro -Bosnië Herzegovina - Kroatië

12 Juli 2013 - 28 Juli 2013

China: Van Beijin tot Shanghai

09 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Marokko Avontuur

09 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Costa Rica-Panama-Nicaragua

11 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Flores tot Bali

Landen bezocht: