hot in the city - Reisverslag uit Peking, China van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu hot in the city - Reisverslag uit Peking, China van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu

hot in the city

Blijf op de hoogte en volg Tine

16 Juli 2013 | China, Peking

Tussen het gerochel en het gespuuw door even tijd gevonden voor een kort verslagje.
We komen juist terug van de Chinese muur. Echt de moeite!
We zijn deze morgen om 5.00 opgestaan en vertrokken. Onderweg een echt Chinees ontbijt met overheerlijke noodles en ei :D.
We hebben eerst een stukje voor de locals gedaan. Tussen beekjes en bos, maar vooral veel berg op en weinig berg af. Gelukkig was er een licht briesje, want anders was de hitte niet te doen.
Daarna een picknick gedaan en het toeristische gedeelte op. En weer vooral berg op en weinig berg af. Maar zoals alle toeristische attracties was er boven wel een bar met frisse drankjes.

Het is ondertussen al een fantastische reis.
Eergisteren verkenning van Beijing, alle dingen die je mort gezien hebben. Maar vooral veel tempels.
Gisteren een fietstocht in de gietende regen een fietstocht. Door de kleine straatjes van Beijing. Buiten de regen ook weer een fantastische dag.

Morgen een dagje vrij. We bezoeken waarschijnlijk het zomerpaleis en we zien we verder dan, want het is hier echt wel warm.

Zo al een eerste kort verslagje. We gaan iets doen, waar wat weten we nog niet. VERRASSING!!!

Grts, tot snel,
Tine

• 16 Juli 2013 - 13:43

Inneke:

Keep on tripping Tine x

• 16 Juli 2013 - 15:15

Aldegonde Van Britsom:

voor de knie is berg op beter! dus....
    geniet met volle teugen!!
    xxx moeke

• 16 Juli 2013 - 20:31

Bea Van Britsom:

het is altijd leuk om je verhalen te lezen.
    Hans heeft er 2 werkdagen op zitten.
    Hij is (gelukkig) nog steeds enthousiast.
    Morgen (woensdag) is het "summerjam". dat betekent een werkdag van 13.30 uur tot 4 uur 's morgens. Maar hij is weer de nuchterheid zelve: anders ben ik er ook en nu word ik ervoor betaald!
    De vakantie van Klaas en Famke zit er ook op. Lanzarotte is naar het schijnt de meoite waard. We kijken uit naar hun reisverhalen, morgen bij de BBQ.

trouw van Tineke was zeer goed. Allen de mùis heeft wat lang geduurd: bijna anderhalf uur!! en dat zonder den deken!! De receptie heeft veel goed gemaakt! amaai!! dat was teen en tander!

geniet nog en tot volgende keer!!

Bea en Bruno

• 16 Juli 2013 - 20:41

Winny:

Tof, geniet er van. Hier in Frankrijk is het ook lekker warm. Maar hier is da lui zweet zene. Den berg op en af hebben wij ook een paar keer gedaan vandaag maar dan wel ...met de auto.
    Grtjs

Verslag uit: China, Peking

China: Van Beijin tot Shanghai

Nu is het aftellen echt begonnen. 't School is gedaan, vakantie begonnen, nieuwe reis aangemaakt op tinevanbuytenwaarbenjij.nu

Dit jaar is het de China reis van joker geworden. Onze groep heb ik al gezien. De uitleg hebben we ook al gekregen.
t Gaat iets speciaal worden, dat staat al vast.

Dag 1 - 4
Beijing, een stad met 2 gezichten
Verscholen achter betonnen ringwegen en badend in gedimd zonlicht verschuilen zich unieke, keizerlijke kunstschatten. De drukte op het immense Tiananmenplein en in de grootse Verboden Stad staat in schril contrast met de vele prachtige parken waar een filosofische bevolking zich terugtrekt achter Tai chi bewegingen. Met een ambachtelijke fiets toeren we door de hutongs, de oorspronkelijke Chinese woonwijken. Zo krijgen we een beeld van het alledaagse leven van de ’Chinees-met-de-pet‘. ‘s Avonds behoren een operabezoek of optreden acrobatie tot de mogelijkheden.
Dag 5 - 7
Great Wall
Wandelen op de Chinese muur is een indrukwekkende ervaring. In onze verbeelding beleven we krijgshaftige gevechten tussen de tot de tanden gewapende muurwachters en de horden krijgers van Dzenghis Khan of van de Mantsjoes.
Dag 8 - 10
Terracottaleger Xi‘an
Na een treinrit komen we aan in het charmante Xi‘an. Deze ommuurde stad was als startpunt van de zijderoute eens een metropool van wereldbetekenis. Nog steeds is de stad een smeltkroes van culturen waarvan de grote moskee en gezellige soek getuigen. Maar eigenlijk zijn we er vooral voor de erfenis die de eerste Chinese keizer aan de mensheid heeft nagelaten. Op zoek naar zijn eigen onsterfelijkheid liet hij een leger maken van meer dan 8.000 levensgrote terracotta krijgers. Die moesten het rijk beschermen tegen de boze machten van het hiernamaals.
Dag 11 - 15
Via de Gele Rivier naar Shanghai
We sporen met de trein naar Luoyang, langs een stukje van de machtige Gele Rivier. We bezoeken de Longmengrotten die getuigen van een ooit bloeiend Chinees boeddhisme. In Shaolin, de bakermat van het kungfu, bezoeken we de beroemde school en wandelen we door een woud met tientallen pagodes. In Suzhou of Tongli maken we een ontspannende fietstocht langs de vele kanalen. De prachtige tuinen vormen een harmonisch samenspel van water, rotsen, oude bomen en sierlijke bouwwerken.
Dag 16 - 17
Shanghai
We bereiken letterlijk de hemel met de hoogbouw van
Shanghai, het vibrerende industriële en financiële centrum. Bij valavond kuieren we over de wandelpromenade van de Bund en van op een gezellig terras aan de overkant van de Huangpurivier, bewonderen we de kolossale wolkenkrabbers.