Nog 1 dag op Belgische bodem - Reisverslag uit Temse, België van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu Nog 1 dag op Belgische bodem - Reisverslag uit Temse, België van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu

Nog 1 dag op Belgische bodem

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

07 Juli 2010 | België, Temse

Hey,

Nog 1 dag op Belgische bodem.
Morgen rond de middag vertrekken we (Robby en ik) naar Schiphol-Rijk. Voor de laatste keer samen in lange tijd. Met een bonneke van de flair hebben we een goed hotel gevonden bij de luchthaven, want vrijdag morgen vertrek ik zeer vroeg richting Costa Rica. Inchecken rond 5u30 en opstijgen om 8u.
We maken een tussenlanding in Madrid en komen om 16u15 plaatselijke tijd aan in San José.
Jaja, je hoort het goed en tussenlanding in Madrid = vliegen met Iberia miseria.
Maar ja, k ga op reis en das het belangrijkste.

'k Ben eens benieuwd naar mijn groep. Via het forum had ik wel al enkele contacten en denk wel dat het een toffe groep zal worden.
En met onze noorderburen in de finale van de wereldbeker voetbal kan de sfeer al niet meer stuk. Als aanpassing heb ik een oranje bikini gekocht :).

Even een kort overzicht van de reis:
We komen aan in San José in de late namiddag. De stad ligt in een prachtige groene vallei, omgeven door vulkanen. We overnachten in een comfortabel hotel in het centrum van de stad.
De volgende dag hebben we keuze tussen verschillende activiteiten en excursies.

Dag 3 - 4: San José - Monteverde Nevelwoud
Een 4 uur durende reis naar 'de groene berg' is door de slechte weg al een avontuur op zich, maar wordt beloond met schitterende vergezichten. We slapen twee nachten in een goed hotel met een hele grote tuin.

Dag 5 - 7: Monteverde Nevelwoud - Granada
Vandaag steken we met de eigen bus de grens met Nicaragua over en rijden we langs de oever van het Meer van Nicaragua met uitzicht op twee indrukwekkende vulkanen.

Dag 8 - 9: Granada - Rincón de la Vieja
In de ochtend gaat de reis de grens weer over naar Costa Rica en rijden we door een indrukwekkend landschap naar de provincie Guanacaste.

Dag 10 - 11: Rincón de la Vieja - La Fortuna
We rijden door naar één van de meest actieve vulkanen ter wereld, de Arenal. Met name in de avonduren, bij helder weer en met wat geluk, is de roodgloeiende lava die van de de 1633 meter hoge top afloopt, een zeer indrukwekkend schouwspel. We overnachten in of buiten het dorpje La Fortuna, in een uitstekend hotel met een zwembad met uitzicht op de Arenal.

Dag 12 - 13: La Fortuna - Quepos/Manuel Antonio N.P.
Vandaag rijden we langs de kust in ongeveer 6 uur naar één van de mooiste stranden van Costa Rica aan de Stille Oceaan, waar we twee nachten slaapt in een klein hotel in de buurt van het gezellige stadje Quepos.

Dag 14 - 15: Quepos/Manuel Antonio N.P. - Playa Dominical
We rijden ongeveer 2 uur naar het surfplaatsje Dominical waar je relaxte 'surf dudes' met een plank onder de arm op het strand zult tegenkomen.

Dag 16: Playa Dominical - Boquete
We passeren vandaag de grens met Panama en reizen naar het kleine dorpje Boquete, gelegen in de hooglanden van de provincie Chiriqui op 1060 m boven zeeniveau

Dag 17 - 18: Boquete - Bocas del Toro
Met de bus rijden we in ongeveer twee uur naar Chiriqí Grande. We steken met boten over naar Bocas del Toro op het eiland Isla Colón, dat overdekt is met kokospalmen. Gedurende twee dagen kunnen we heerlijk snorkelen, een boottour boeken, aan scuba diving doen, waterskieën, kajakken en lekker zwemmen en snorkelen bij de witte strandjes van de eilanden in het gebied, maar ook fietstochten en paardrijden behoren tot de mogelijkheden. Bocas del Toro is het belangrijkste dorpje van de eilandjes in dit gebied. Het is een typisch Caribisch plaatsje met houten huisjes op palen. Bocas heeft de eigen Caribische sfeer nog goed bewaard en is weinig veranderd de afgelopen jaren. De lokale keuken heeft duidelijk Jamaicaanse invloeden en veel maaltijden worden klaar gemaakt met kokosmelk!

Dag 19 - 20: Bocas del Toro - Cahuita
Het is vandaag niet ver rijden naar de grens met Costa Rica, en de route langs kleine dorpjes en bananenplantages is schitterend. De krakkemikkige brug over de Sixaola rivier die je over moet om Costa Rica in te kunnen is al een echt avontuur. In het Caribische reggaeplaatsje Cahuita slapen we in een mooie jungle lodge, vlakbij het strand (soms wordt uitgeweken naar het nabij gelegen Punta Cocles).

Dag 21 - 22: Cahuita - San José
Op dag 21 vertrekken we met de bus voor een schitterende rit dwars door het Braulio Carrillo regenwoud richting San José. Je maakt een lunchstop en rijdt vervolgens verder door een gebied met Costa Rica's grootste exportplantages van tropische planten. Aangekomen in San José heb je wellicht nog de tijd om de laatste inkopen te doen. De volgende dag vliegen we terug naar Amsterdam met een rugzak vol mooie herinneringen.

Dag 23: Aankomst Amsterdam
Aankomst op Schiphol in de late namiddag.

Zo dit een globale schets van de reis.
Hopelijk binnen elke dagen meer nieuws.

Heel veel groetjes,
Tine en de Noorderburen :).

• 07 Juli 2010 - 14:15

Katrien:

't ziet er zeker leuk uit, niet vergeten af en toe te smsen en een kaartje (of 2,3,4,...) te sturen :-)
    Ahja, en liefst heelhuids terugkomen zonder 'oranje-gekte'-bacterie :-p
    Groetjes en veel plezier

• 07 Juli 2010 - 15:58

Robby:

Ge hebt der uw werk hier al van gemaakt zie ik!:-)
    En zoals Katrien al gezegd heeft, heelhuids terugkomen en niet alleen van de 'oranje-gekte'-bacterie maar liefst van alle bacteries. Ik wou dat ik verder met u kon meegaan dan Schiphol, maar ja , da komt nog wel.Ge zult daar zeker van mij horen, en ik hopelijk ook van u ;-)Ik ga u zeker missen tijdens die 3 weken zene!Ik zie je graag en kijk eigenlijk al uit naar den 31ste om u terug te zien! :-)In ieder geval een goe verlof en amuseer u daar!:-)

• 07 Juli 2010 - 16:54

Jelle:

Zie er idd heel tof uit, Tineken. Maar da had ik gisteren ook al gezien op die fotokes en da filmken. Vooral die warmwaterbronnen lijken mij wel ok... :-) Veel plezier ginder en laat maar af en toe eens iets horen, hé. Have a nice trip en laat die hollanders daar een poepie ruiken... :-)

• 08 Juli 2010 - 19:56

Evi:

En, is de spanning in de groep daar nog een beetje te doen nu de Nederlanders kans maken om wereldkampioen te worden? ;-) Have fun!

• 09 Juli 2010 - 15:15

Bea:

Misschien ben je ondertussen geland in Costa Rica.'t Ziet er een leuke reis uit, veel afwisseling. Precies wel veel busreizen maar ja, als je iets van het land wilt zien moet je je verplaatsen.Precies ook 'luxe' reis. Je logeert in chique hotels met zwembad enzo.Dat zijn we van jou niet gewoon. Allé amuseee je en tot nog eens.

• 10 Juli 2010 - 11:29

Bruno:

Ziet er een toffe en spannende reis uit. Hier is het bloedheet : +35 gr. Hopelijk heb je daar, in het regenseizoen, wat verkoeling :-) Veel leute...

• 12 Juli 2010 - 09:22

Patricia Beeckmans:

Hallo Tine, geniet van je reis, het ziet er heel leuk uit. Ik hoop dat je je oranje bikini nog mag dragen na de match van gisterenavond :-)
    t weer is hier deze nacht serieus omgeslagen, zwoel, maar momenteel zeer onweerachtig ... en nat. Geniet ervan, tot later, Pat