En we zijn er geraakt - Reisverslag uit Fès al Bali, Marokko van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu En we zijn er geraakt - Reisverslag uit Fès al Bali, Marokko van Tine Van Buyten - WaarBenJij.nu

En we zijn er geraakt

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

12 Juli 2011 | Marokko, Fès al Bali

Hey iedereen,

eindelijk heb ik even tijd voor een berichtje te plaatsen. Het is een vol programma en er is niet overal mogelijkheid voor een internetje te doen.
We hebben ondertussen dus al heel wat gedaan.
Onze groep bestaat uit 3 mannen en 9 vrouwen. Ik hoor jullie al denken, amaai die mannen en eigenlijk is het zel een beetje zo ;-)

We zijn zaterdagavond rond 17u geland in Casablanca en zijn direct met de trein door gereisd naar Rabat. Rabat is de hoofdstad van Marokko en we de moeite voor een bezoekje. We sliepen in een klein motelletje in de Medina (de oude stad). Gezellig maar ze feesten daar elke dag tot in de vroege uurtje, dus weinig slapen natuurlijk.
In Rabat hebben we een serieuze stadswandeling gedaan in de broeiende hitte. t Zal we rond de 40 graden geweest zijn denk ik.
Dus goed verbrand in ons bedje gekropen na een heerlijke tajine. t Was de eerste tajine, maar t zal zeker niet de laatste zijn.
De dag er achter zijn we doorgereisd naar Meknes in hotel Maroc. Daar hebben we op het terras geslapen. Het sanitair was wel niet alles, we moesten 4 douches en 4 toiletten, waarvan 2 voor dubbel gebruik, met het ganse hotel delen. Maar het dorpje zelf zeker de moeite. Overal gezellige soukes (winkelsstraatje met stallekes), en veel culturele dingen, paleizen, colosseums, wachters, ....
Maar vooral opdringerige Marokanen. En een neen, kunnen ze niet verdragen, maar ja...
s Avonds nog een plonsje gedaan in een privezwembad, allez ja prive??
We zatten er we alleen, das waar. Gelukkig konden we daar douchen, weer 6 mensen minder voor de volle 4 douchen met koud water ;-)

Vandaag zijn we na een ritje met de trein in Fes aangekomen. We slapen weer op een terras en hopelijk blijft het droog, want mijne was hangt op en er is geen afdakje om onder te kruipen.
We zijn daarnet naar een badhuis of haman geweest. Man man man, dit was een beleefenis. t Was er super vuil, maar we konden ons toch even wassen, das ook iets he. Want deze keer 2 douches voor een gans hotel.
Morgen trekken we de stad in op zoek naar leerlooiererijen, dus met veel vrouwen betekend dit handtassen kopen!!

Zo dit was het voor nu, het zal waarschijnlijk weer even duren.

Groetjes voor iedereen

• 13 Juli 2011 - 06:49

Aldegonde:

hallo Tine,
    weer een toffe reis zie ik. Geniet er van!Gisteren en vandaag is het hier maar vies weer. Als er nog eens te weinig sanitair is, denk dan aan de baddekes van de chiro op bivak, die moesten ook voor alles dienen. Dikke kus van vake en moeke

• 13 Juli 2011 - 13:51

Caroline:

Ach Tine, op verlof kent niemand je .. als ge stinkt doe je maar alsof dat de anderen zijn ;-)) ... geniet ervan !

• 13 Juli 2011 - 14:27

Katrien:

Hey,

Blij te horen dat het er goed is, doet me zin krijgen ook eens te gaan, mits goede sanitaire voorzieningen :-) uiteraard...
    Hier is alles heel aangekomen na de verhuis, nu nog wat verder rommelen!
    Tot de volgende groetjes
    Katje, Kevin, Phebe & Noanne xxx

• 13 Juli 2011 - 17:10

Bea:

Dag Tine,

het was leuk iets te lezen over je reis.Zo kunnen we wat volgen. Hier verloopt alles rustig. Er gebeurt niet veel. Zaterdag komen de bomma, meme en co BBQ'en. Ze voorspellen slecht weer. Het zal dus binnenwerk worden. Das niets. Als het maar gezellig is. Je hebt niet veel verteld van "de mannen". 'k zal er dan maar zelf wat bij fantaseren zeker...
    Groetjes en geniet ervan. tot binnekort.

• 13 Juli 2011 - 18:27

Marion:

Lang leve de lekkere vreemde geurtjes die je meeneemt van op reis naar huis....smell it!!

• 18 Juli 2011 - 12:12

Sven:

Dag Tine,
    Je bent precies al goed gestart: de zon heb je alvast mee. Ik vermoed dat je nog veel mooie dingen gaat en mag ontdekken in Marokko. Geniet van de omgeving, het leuke gezelschap en de uitstappen. Zelf vertrek ik deze week naar Zweden, dus we zien mekaar terug midden augustus. Hou je goed daar! Je zal alleszins goed gebakken terugkeren richting België. Greetz,